دسته‌بندی نشده, مقالات

سیم کشی دندان در گرگان

سیم کشی دندان در گرگان : در واقع نام دیگر ارتودنسی سیم کشی است و افراد ابتدا ارتودنسی را صرفا عملی سیم کشی می دانند که برای مرتب کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد و برخی فکر می کنند که سیم کشی یا ارتودنسی فقط برای جنبه ی ظاهر دندان ها و زیباسازی آن ها به کار می روند و فکر می کنند که کار بیهوده ای است و به همین دلیل به یراغ این روش درمانی نمی روند اما نکته ای که در اینجا وجود دارد آن است که سیم کشی دندان ها علاوه بر زیبا سازی دندان ها و لبخد شما جنبه ی درمانی هم دارد و برای جلوگیری از مشکلات های دیگری که ممکن است برای دندان ها به وجود بیاید بسیار مهم و تاثیر گذار است.

در ادامه ی کاین مقاله به سوالات پایین پاسخ داده می شود :

آیا سیم کشی دندان ها درد دارد ؟

تعرفه سیم کشی دندان در گرگان چقدر است ؟

مدت زمان درمان سیم کشی دندان چقدر طوبل می کشد ؟

و…..

 

سیم کشی دندان در گرگان

سیم کشی دندان در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص سیم کشی دندان در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

سیم کشی چیست ؟

در واقع ارتودنسی ها به دو مدل قرار دارند نمونه هایی از آن ها هستند که به صورت متحرک هستند و افراد می توانند در شرایط آن ها را از دهان خود خارج کنند و دوباره آن ها را بر وری دندان های خود قرار دارند اما نمونه ای از ارتودنسی وجود دارد که به صورت ثابت هستند که توسط براکت هایی به دندان ها محکم متصل می شوند و خود فرد دیگر نمی تواند آن ها را از دندان ها جدا کند و لازم است تا خود متخصص ارتودنسی این کار را در اتمام درمان انجام دهد . به این ارتودنسی ثابت اصطلاحا سیم کشی می گویند .

سیم کشی دندان در گرگان چگونه انجام می شود ؟

همانطور که پیش تر گفتیم نام دیگر ارتودنسی ثابت سیم کشی است که در این حالت فرد نمی تواند آن را از دهان خود جابه جا کند حال میخوایم بررسی کنیم که متخصصان چگونه این نوع سیم کشی را بر روی دندان ها قرار می دهد . در ابتدا لازم است تا متخصص ارتودنسی دندان ها را معاینه کند و از مشکلات دندان آگاه شود سپس پس از تشخیص متخصص برای انجام عمل سیم کشی دندان ها را کاملا تمیز کرده و موادی که به حالت چسبنده دارد را روی دندان ها قرار می دهد و سپس براکت های ارتودنسی را به دندان ها متصل می کند که در این حالت براکت ها محکم به دندان ها متصل شده و سپس متخصص سیم ها را از داخل براکت ها رد کرده و آن ها را محکم می کند . بیماران می توانند برای جنبه زیبایی براکت ها را به رنگ های متنوع در بیاورند ، البته این کار توسط پزشک باید انجام گیرد .

آیا سیم کشی درد دارد ؟

با توجه به نظر سنجی هایی که از بیماران متنوع انجام دادیم متوجه شدیم که سیم کشی دندان ها برای همه ی افراد درد ندارد و درد این عمل درمانی بیشتر به خود فرد و توان دندان های آن ها وابسته است ، نکته ای که در این جا وجود دارد آن است که یعضی از افراد به براکت های سیم کشبی حساسیت نشان می دهند به همین دلیل ممکن است درد آن ها بیشتر باشد . به صورت خلاصه بخواهیم بیان کنیم درد سیم کشی دندان های به صورت فشار متوسطی است مهع به دندان ها اعمال می شود و درد قابل ملاحظه است که فقط در چند روز اول این درد حس می شود و بعد از طی کردن این دوره فرد دیگر دردی را حس نمی کند و یا ان قدر کم است که دیگر به چشم نمی آید.

تعرفه سیم کشی دندان در گرگان

هزینه سیم کشی دندان ها به عوامل متنوعی بررسی دارد و نمی توان  قیمت آن ها  را به طور مشخص تعیین کرد ، در واقع این نکته وجود دارد که هر چقدر مدت زمان درمانی طولانی تر باشئد و مشکلات دندان ها پیچیده تر باشد هزینه بالاتری برای بیمار شامل می شود چرا که کار پزشک بر روی دندان ها بیشتر خواهد بود . از عوامل دیگری که ممکن است در سیم کشی دندان ها تاثیر گزار باشد نوع مواد و وسایلی است که متخصص ارتودنسی از آن ها باری سیم کسب دندان ها استقاده می کنند .

مدت زمان درمان سیم کشی دندان

طول دوره درمان بسته به نظر پزشک و مشکلات و پگیچدگی های دندان های فرد دارد ، در واقع هر چقدر پیچیدگی ها و مشکلات دندان ها بیشتر باشد طول درمان توسط ارتودنسی بالاتر خواهد بود ، در حالت معمولی برای دندان هایی که مشکلات زیادی ندارند شاید تنها چند ماه مدت زمان درمان به طول بیانجامد ، در واقع مورد دیگری که وجود دارد مشکلات فکی است که به واسطه سیم کشی ها برطرف می شوند که مشکلات فکی بسیار سخت تر بوده و طول درمان چند ساله را لازم دارد .

عوارض سیم کشی

در طول درمان سیم کشی ممکن است عواملی مانند کشدگی دندان ها ، لق شدن آن ها و پوسیدگی برای افراد به وجود آید که در این هنگام اصلا جای نگرانی نیست و تنها کافی است تا در طول سیم کشی بهداشت دهان و دندان خود را در اولویت قرار دهید تا مشکلات عفونتی ایجاد نشود و حتما زیر نظر پزشک مورد نظر خود باشید و به طور مرتب هرچند وقت یکبار باری معاینات به متخصص خود مراجعه کنید تا از ایجاد مشکلات برای دندان های شما جلوگیری کند . با داشتن پزشکی متخصص و حرفه ای لازم نیست نگران چنینی مواردی باشید .

نکته : نکته ای که در اینجا وجود دارد آن است که لازم است برای انجام درمان سیم کشی در سن مناسبی اقدام کرد تا مدت زمان درمان کوتاه تر شود و نتیجه بهتری به دست آید ، بر اساس تحقیقات ها مناسب ترین سن درمان سیم کشی از 8 سالگی تا 12 یا 14 سالگی است .

متخصص سیم کشی دندان در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.