مقالات

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان : خوب بودن یک پزشک یا دندانپزشک  از جنبه های مختلفی مهم است و فقط این نیست که بگوییم فلان دندانپزشک اخلاقش خوب است پس در کار خود نیز حاذق است . خوب بودن کادر یک دندانپزشک ، کامل بودن امکانات و تمیز بودن مطب ، حاذق بودن در کار و داشتن اخلاق خوب از ویژگی های یک دندانپزشک خوب است .

یکی از شاخه های دندانپزشکی که امروزه بسیار هم مورد نیاز همگی است متخصص ارتودنسی است و به دلیل این که پروسه درمان ارتودنسی یک پروسه طولانی است ترجیح بیشتر افراد بر این است که نزد متخصصی بروند که با آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند .

همیشه قبل از مراجعه به یک دندانپزشک حتما ویژگی های آن دندانپزشک را بررسی کنید و ببینید با چیز هایی که مد نظر شمات و شما از یک متخصص ارتودنسی خوب انتظار دارید همخوانی دارد یا نه و سپس برای درمان نزد این متخصص مراجعه کنید . موضوع مقاله امروز ما بررسی ویژگی های متخصص ارتودنسی خوب و همچنین معرفی یک متخصص ارتودنسی خوب در گرگان است . پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید .

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ،

ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 – ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

متخصص ارتودنسی خوب

قبل از بررسی ویژگی های متخصص ارتودنسی خوب در گرگان بهتر است بدانیم متخصص ارتودنسی کیست ؟

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی به دندانپزشکی گفته می شود که پس از گذراندن دوره 6 ساله دندانپزشکی عمومی و طی کردن دوره های عملی کار آموزی و کسب تجربه برای گذراندن یک دوره سه ساله تخصص در زمینه مورد نظر بپردازد .

پس از طی این دوره سه ساله و ارائه پایان نامه در زمینه های تخصصی دندانپزشکی حال او یک متخصص دندانپزشکی است . از حوزه های بسیار پر طرفدار و مرود نیاز جامعه ارتودنسی است و همانطور که گفتیم متخصص ارتودنسی را ارتودنتیست مینامند .

یکی از مطالب مهم و قابل اهمیت این است که تمامی متخصص های ارتودنسی یک دکتر دندانپزشک شناخته می شوند . در حالی که فقط 2 درصد از دندانپزشکان ایران متخصص ارتودنسی نیز هستند .

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک چیست ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که متخصص ارتودنسی و دندانپزشک هر دو در همکاری و تعامل با یکدیگر و در جهت بهبود سلامت کلی دهان بیمار کار می کنند اما با روش هایی کاملا متفاوت . ارتودنسی یک تخصص از دندانپزشکی است و متخصص ارتودنسی تنها در حوزه ارتودنسی مشکلات و نا هنجاری های فک و دندان ها را رفع می کنند اما دندانپزشکان عمومی طیف گسترده ای از مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان ها را پوشش می دهند اما در موارد تخصصی دندان بهتر است که به متخصص همان حوزه مراجعه کنید .

مشکلاتی که متخصص خوب ارتودنسی در گرگان درمان می کند کدامند ؟

از مشکلاتی متخصص ارتودنسی خوب در گرگان می تواند درمان کند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و قراردادن آنها در محل صحیح و مناسب
  • تصحیح و درمان ناهنجاری های دندانی فک و صورت
  • اصلاح طرح لبخند با مرتب کردن دندان‌ها
  • اصلاح و درمان ناهنجاری‌ها و روابط نامناسب فکی دندانی
  • تنظیم و اصلاح روابط بین دندانها و استخوانهای سر و صورت

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

ویژگی های متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب در گرگان شما در ابتدا باید ویژگی ها آن دندانپزشک را بررسی کنید و سپس برای درمان به آن دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی برای درمان مراجعه کنید .

  1. از اولین ویژگی هایی که یک متخصص ارتودنسی خوب باید داشته باشد و شما باید در اول کار آن را بررسی کنید رزومه قوی و داشتن تجربه زیاد است .
  2. مورد بعدی که حتما باید مورد بررسی قرار دهید به روز بودن شیوه درمان و علم متخصص ارتودنسی است که قصد دارید برای درمان مراجعه کنید .
  3. متخصص ارتودنسی باید بتواند با توجه به مشکلات و نا هنجاری های هر کیس یک روش درمانی مربوط به آن را پیاده سازی کند تا در نهایت نتیجه مطلوب برای بیمار حاصل شود که جز با داشتن تجربه کافی این کار میسر نمی شود .
  4. دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی که برای درمان ارتودنسی میخواهید به آن مراجعه کنید حتما باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد .
  5. پس از آن که موارد بالا را مورد بررسی قرار دادید و متخصص ارتودنسی مورد قبول و تایید شما قرار گرفت حال باید به مطب او مراجعه کنید تا امکانات مطب و استریل بودن محیط را نیز بررسی کنید .
  6. همیشه دیده ایم که دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی نتیجه قبل و بعد از درمان بیماران را در معرض دید عموم قرار می دهند اما برای راحتی خیال بهتر است با کسانی که به این متخصص برای درمان مراجعه کرده اند گفت و گو کنید و ببینید که آیا رضایت کامل از درمان و ارتباط با پزشک داند و یا خیر .
  7. متخصص ارتودنسی در اولین جلسه ویزیت پس از معاینه بیمار را از کلیه موارد که در طول درمان ارتودنسی رخ می دهد با خبر میکند .

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

تعرفه ارتودنسی دندانپزشک خوب در گرگان

تعرفه ارتودنسی را نمی توان به طور مشخص در ابتدا تعیین کرد . گاهی متخصص ارتودنسی پس از بررسی عکس و رادیولوژی دندان بیمار قیمت نهایی را به بیمار اعلام میکند و تا آخر درمان نیز بر همین قیمت باقی می ماند اما برخی اوقات با وجود بررسی های زیاد در ابتدا و قبل از شروع کار ، زمانی که اقدامات اولیه متخصص ارتودنسی بر روی دندان های بیمار شروع می شود تازه عمق کار و این که چقدر نیاز به کار دارد مشخص می شود به همین دلیل تعرفه ای که در ابتدا به بیماران اعلام می شود حدودی است و بدون بررسی و معاینه اولیه هم قیمت دادن کاملا اشتباه است .

چرا باید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی گرگان باشیم ؟

داشتن یک لبخند زیبا یکی از ارکان داشتن صورت زیباست و داشتن لبخند زیبا هم جز با دندان های زیبا میسر نمی شود . داشتن لبخند زیبا موجب افزایش اعتماد به نفس افراد در برخورد با افراد دیگر می شود . این که یک بیمار از نتیجه کار و در پایان درمان ارتودنسی کاملا راضی باشد وابسته به نحوه کار متخصص ارتودنسی است که شخص برای درمان به او مراجعه کرده است .

با انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب و حاذق با خیال راحت و اطمینان بیشتر می توانیم بدانیم که هزینه و زمان خود را در جای درست و نزد یک فرد متخصص صرف کرده ایم .

به همین دلیل است که بهتر است به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب در گرگان برای یک دوره درمان ارتودنسی خود باشید .

 

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

طول دوره درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

طول درمان ارتودنسی ، نزد متخصص ارتودنسی خوب در گرگان حداقل 8 ماه و حداکثر 2 سال خواهد بود البته این زمان به مواردی از جمله

میزان ناهنجاری فکی و دندانی دارد و هر چقدر میران ناهنجاری بیشتر باشد بالطبع زمان ارتودنسی هم افزایش خواهد یافت.

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان 

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

متخصص ارتودنسی خوب در گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ،

ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.