دسته‌بندی نشده, مقالات

متخصص ناهنجاری فک و صورت در گنبد

به عواملی مانند عقب و جلو بودن فک ، چرخش دندان ها ،انحرافات فک و …. ناهنجاری های فک و صورت می گویند ، افراد باید بیش از هرچیز به دهان و دندان های خود اهمیت بدهند و همینطور سرسری درمان و رسیدگی به آن ها را پشت گوش نیندازد . در واقع بعضی از ناهنجاری های فکی در ناحیه صورت و در ظاهر قابل تشخیص است و باعث می شود تا فرد از داشتن لبخندی زیبا محروم بماند . در صورت مواجهه و رویت مشکلات و ناهنجاری های فک و صورت باید حتما به پیش یک متخصص ناهنجاری فک و صورت بروید در ادامه شما را با متخصص ناهنجاری فک و صورت در گنبد آشنا می کنیم .

در حالت عادی و معمولی دندان های فک بالا و پایین باید دقیقا بر روی یکدیگر قرار بگیرند و ناهماهنگی در این حالت نباید دیده شود . برای درمان ناهنجاری های فک و صورت تنها دندانپزشک نمی تواند این کار را انجام دهد و لازم است تا به متخصص ناهنجاری های فک و صورت مراجعه کرد تا بتواند درمان مناسبی را تشخیص دهد .

متخصص ناهنجاری فک و صورت در گنبد

دکتر فاطمه عبداللهی

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

متخصص ناهنجاری های فک و صورت در گنبد
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک در گرگان ، ارتودنسی دیمون،

ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

انواع ناهنجاری های فک و صورت

1- عقب رفتگی و جلو زدگی فک ها : عقب رفتگی و جلو زدگی فک از آن ناهنجاری هایی است که در ظاهر فرد قابل رویت است . اگر دندان های بالای فرد به سمت جلو رشد می کند و جلو زدگی فک را باعث می شود که یکی از دلایل آن هم مکیدن انگشت در کودکی است ، پس اگر فرزند شما این کار ار انجام می دهد از انجامش منع کنید تا در بزرگسالی با چنین مشکلاتی روبه رو نشود . در عقب رفتگی فک هم این نکته وجود دارد که دندان های فک پایین به سمت داخل دهان رشد می کند و در این حالت عقب رفتگی فک پایین رویت می شود .

2- وجود دندان های فاصله دار : این ناهنجاری می تواند بر اثر بزرگ و کوچک بودن فک به وجود آید که در این حالت دندان ها به صورت فاصله دار از یکدیگر رشد می کنند.

3- عدم هم پوشانی دندان ها بر روی یکدیگر: در این ناهنجاری دندان های پیشین به خوبی بر روی یکدیگر قرار نگرفته اند و در این حالت این عمل به وجود می آید که دهان همیشه باز می ماند .

4- کراس بایت دندان ها : در این حالت دندان های فک بالا بر روی دندان های فک پایین به صورت نامتناسب قرار می گیرد .

5- چرخش دندان ها : در این حالت دندان ها در جای خود به صورت عادی رشد نمی کنند و تاج دندان ها به طرف دیگر متمایل می شود .

6 دندان های روی هم : در حالتی که فک کوچک باشد اما سایز دندان ها بزرگ باشد در این حالت در هنگام بستن دهان به اصطلاح دندان ها همدیگر را می پوشانند .

در صورت مواجهه با چنین ناهنجاری هایی پیشنهاد می شود تا به متخصص ناهنجاری های فک و صورت در گنبد مراجعه کنید . 

 

متخصص ناهنجاری فک و صورت در گنبد

متخصص ناهنجاری فک و صورت در گنبد

عوامل بروز ناهنجاری های فک و صورت

  • اصلی ترین عامل مشکلات مادرزادی و ژنتیکی است که از نوزادی به وجود می آید
  • عادات اشتباهی در کودکی مانند مکیدن انگشت دست به صورت طولانی مدت
  • مصرف برخی از دارو ها و ترکیبات شیمیایی مانند دخانیات در دوران بارداری
  • از دست دادن دندان های شیری در سن بسیار کم
  • ضربه دیدن به ناحیه صورت و فک که عوارض آن در بزرگسالی دیده می شود
  • تنفس نادرست که ممکن است یکی دیگر از چنین دلایلی باشد
  • پنهان بودن و نهفته بودن بعضی از دندان ها
  • مراجعه نکردن به پزشک در زمان های لازم و مشخص شده و بررسی نکردن دندان ها در بعضی از سن های خاص
  • مناسب نبودن سایز دندان ها و نا موزون بودن اندازه آن ها با اندازه فک
  • وجود دندان های اضافی در دهان و وجود فاصله در بین دندان ها
  • بهم ریختگی دندان ها و نامرتب بودن آن ها
  • انحرافات فکی که ممکن در سنین نوجوانی به وجود آید

در ادامه شما را با متخصص ناهنجاری های فک و صورت در گنبد آشنا خواهیم کرد . 

جلوگیری از بروز ناهنجاری های فک و صورت

مطمئنا حالا که از علل های بروز ناهنجاری های فک و صورت مطلع شده ایم می توانیم با انجام و رعایت نکاتی تا حدودی از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد . البته لازم به ذکر است که بگوییم هیچ کدام از ناهنجاری های زنتیکی و مادرزادی قابل پیشگیری نیستند و فرد در این حالت تنها می تواند به پزشک مراجعه کند .

در واقع دوران کودکی مهم ترین دوران در شکل گیری دهان و دندان است پس بهتر است از مراجعه به دکتر در این زمان برای کودکان خود غافل نشویم و به عادت های کودک خود اهمیت دهیم و از آن ها آگاه باشیم .شاید فکر کنید که دندان های شیری که در کودکی به وجود می آیند میریزند پس دیگر چه نیازی به مراقبت و نگهداری از آن ها است . در واقع این نکته را باید به یاد داشته باشیم که دندان های شیری نقش بسیار موثری در رویش دندان های دائمی دارند . و لازم است تا از همان دوران کودکی طریقه ی درست نگهداری از دندان ها و طرز دست مسواک زدن را به کودکانمان آموزش دهیم تا از بروز چنین مشکلاتی در هنگام بزرگسالی جلوگیری کنیم .

نکته ی دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشیم آن است که در زمانی که دندان های شیری در حال ریزش هستند و دندان های دائمی در حال رشد هستند لازم است تا در این هنگام به دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و پس از معاینات اگر مشکلی وجود داشت بتوان آن را برطرف کرد .

مطمئنا نظارت صحیح والدین تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری دارد و حتما تا به حال این نکته را شنیده اید که اکثر بیماری ها و ناهنجاری ها ریشه در کودکی دارد و درمان آن ها در کودکی هزینه های کمتری را شامل می شود  .

بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در گنبد

همانطور که پیش تر گفتیم مراجعه به دندانپزشک و متخصص ناهنجاری های فک و صورت در هنگام کودکی تاثیر بسیار پر رنگی در پیشگیری از این نوع ناهنجاری ها دارد مطمئنا با مراجعه به یک دندانپزشک حاذق و توانا میتوان با اطمینان به او تکیه کرد . اصولا دندانپزشک مورد نظر پس از بررسی دهان و دندان در صورت مشاهده ناهنجاری های فک و صورت لازم است تا بیمار را به یک فرد متخصص در ارتودنسی یا ارتودنتست معرفی می کند .

دکتر فاطمه کلته با داشتن مدرک تخصصی ارتودنسی بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در گنبد و گرگان هستند که با داشتن مطبی همراه با محیطی آرام و دلپذیر این امکان را برای بیمار به وجود آورده است تا با خیالی آسوده فرد به پزشک خود مراجعه کند و از تنش و استرس به دور باشد .

متخصص ناهنجاری های فک و صورت در گنبد 

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک در گرگان ، ارتودنسی دیمون،

ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.