مقالات

درمان شکاف کام و لب در گرگان [با درمان ارتودنسی]

ارتودنسی گرگان

درمان شکاف کام و لب در گرگان :  قطعا همه شماها با مشکل شکاف کام و لب که اصطلاحا آن را لب شکری نیز می نامند آشنا هستید . این نوع نقص یکی از نواقص مادرزادی بسیار شایع می باشد و برخی از نوزادان و کودکان از بدو تولد خود نیز دارای این مشکل هستند . در این نوع ضایعه معمولا لب بالای نوزاد به صورت کامل و درست تشکیل نشده است و به صورت حفره مانند می باشد که در این حالت یک یا دو شکاف در لب بالا به وجود می آید و معمولا جلوه چندان خوبی نیز ندارند باری موفقیت آمیز بودن و جلوگیری از مشکلات دندان پس از عمل لب شکری نیاز به پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی گرگان می باشد .

اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی به راحتی می توان با وجود بهترین متخصصان و دکتر هایی که وجود دارد به راحتی این مشکل را برطرف کرد . در ادامه شما را با یکی از بهترین دکتر های گرگان که می تواند این نقص را برطرف سازد نیز آشنا می کنیم . پیشنهاد می کنم مطلب ارتودنسی تک دندان در گرگان را بخواند .

متخصص ارتودنسی در گرگان برای لب شکری

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

متخصص ارتودنسی اطفال در گرگان

تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ،

ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 – ساختمان پارک رویال – طبقه اول
تلفن: 09901429006
وبسایت: www.drabdolahi.com
ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
اینستاگرام : dr.f.abdollahi

متخصص ارتودنسی در گرگان برای لب شکری

 

تیم لازم برای جراحی شکاف کام و لب شامل چه پزشکانی می باشد ؟

در پاسخ به این سوال لازم است بیان کنیم که برای جراحی موفقیت آمیز لب شکری و یا شکاف کام و لب کودکان تنها یک متخصص نیاز نمی باشد بلکه تیمی از متخصصان باید وجود داشته باشند تا این عمل به صورت موفقیت آمیز انجام شود . با وجود اقدامات این نوع پزشکان و متخصصان به راحتی می توان این نوع ضایعه مادرزادی را برطرف ساخت .

از جمله از متخصصان برای جراحی موفقیت آمیز شکاف کام و لب می توان به دکتر متخصص اطفال ، دندانپزشک کودکان و بهترین دکتر ارتودنسی ، جراح دهان ، متخصص گوش و حلق و بینی ، متخصص مشاوره ژنتیکی ، متخصص شنوایی نیز اشاره کرد . پس در این زمان متوجه می شوید که در درمان شکاف کام و لب در گرگان انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی  و .. می تواند بسیار با اهمیت باشد .

تفاوت شکاف کام و شکاف لب

در کل این نوع ناهنجاری به صورت مادرزادی بوده است که در حقیقیت در صورت تکامل غیر طبیعی در زمان دوران حاملگی رخ می دهد . در شکاف لب قسمتی از لب بالای کودک حالت فرورفتگی دارد به شکل حفره به نظر میرسد که این شکاف ممکن است به صورت ادامه دار تا قسمت بینی باشد و باعث شود که بینی کج دیده شود . البته در برخی از موارد ممکن است شکاف لب به اندازه ای کوچک باشد تنها در قیسمت قرمزی لب وجود داشته باشد .

در شکاف کام این مشکل در خط میانی کام وجود دارد که دلیل آن هم ناقص بودن اتصال دو نیمه کام بوده است ، در شکاف کام ممکن است شکاف از دهان به بینی مرتبط سازد  .

تفاوت شکاف کام و شکاف لب

 

زمان دقیق رمان شکاف کام و لب

خیلی از افراد هستند که در مورد زمان دقیق درمان شکاف کام و لب در گرگان نیز از ما سوال می پرسند .  در پاسخ به سوال این افراد لازم است بیان کنیم که معمولا در دو ماه تا 3 ماه اول بعد از تولد نوزاد و تقریبا زمانی که نوزاد کمی وزن مناسبی پیدا می کند و تقویت می شود به دور از هر نوع عفونت دهانی تنفسی و عمومی باشد انجام می شود . اگر کودک از همه لحاظ طبیعی باشد ا عمل شکاف کام در یک سالگی انجام می شود . البته باز هم زمان دقیق انجام این عمل بر عهده پزشکان متخصص می باشد .

زمان انجام ارتودنسی برای کودکانی که عمل شکاف کام و لب انجام داده اند :

پس از انجام عمل ارتودنسی تا حدود 6 سالگی کودک مشکلی ندارد اما در زمان سن 6 سالگی لازم است تا به یک متخصص ارتودنسی خوب نیز مراجعه کنید . در حقیقت یکی از مشکلات لب شکری در کودکان این است که شکاف کام و لب می تواند بر روی تعداد دندان ها ، اندازه و شکل و موقعیت دندان های شیری و دائمی نیز تاثیر بگذارند به همین دلیل وجود یک ارتودنتیست خوب در درمان شکاف کام و لب در گرگان به صورت کامل و موفق لازم می باشد تا از این نوع مشکلات برای دندان های افرادی که لب شکری داشته اند جلوگیری کنند .

عوارض شکاف کام و لب

به وجود آمدن مشکلات دندانی
تاخیر و مشکل در تکلم  (کودک به خوبی نمی تواند صحبت کند)
به وجود آمدن مشکلاتی در تنفس
عفونت های گوش و کاهش حس شنوایی

زمان انجام ارتودنسی برای کودکان شکری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.