مقالات

متخصص ارتودنسی کودکان در گرگان

متخصص ارتودنسی کودکان در گرگان : برخی از افراد بر این باورند که ارتودنسی درمانی فقط در جهت زیبا سازی دهان و دندان ها است و برای آن اقدامی انجام نمی دهند اما این باور غلطی است چرا که برای موارد متفاوتی مانند جلو و عقب بودن فک ، فاصله بین دندان ها و عوامل دیگری لازم است تا پزشک از روش ارتودنسی استفاده کند .

گذشته از این درمان ارتودنسی باید در زمان مناسبش انجام گیرد تا نتیجه بهتری پیدا کند گرچه در سنین متفاوت این عمل انجام پذیر است اما بهتر است از زمان کودکی والدین به این فکر بیافتند تا کودکان خود را در حدود سن 7 تا 8 سالگی برای معاینات دندان و فک پیش دندان پزشک ببرند تا بعد از معاینات انجام شده اگر نیاز به درمان ارتودنسی است آن را انجام دهند در غیر این صورت ممکن است در سنین بالاتر مشکلاتی برای آنان به وجود آید .

نکته : حتما لازم نیست تا دندان کودک شما و حتی خودتان درد بگیرد تا پیش دندان پزشک بروید سعی کنید هر 6 ماه یه بار یا حداقل سالی یک بار برای معاینات مراجعه کنید .

متخصص ارتودنسی کودکان در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی کودکان در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات : ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی سرامیکی ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس : بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن : 09901429006
  • وبسایت : www.drabdolahi.com
  • ایمیل : dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

 

متخصص ارتودنسی کودکان در گرگان

برای بعضی از مشکلات دهان نوزادان و اطفال نیاز است تا از متخصص ارتونسی جهت مشاوره کمک گرفته شود . متخصص ارتودنسی کودکان باید بتواند رابطه ای خوبی را با کودکان برقرار کند تا در طول درمان کودک شما از رفتن به پیش پزشک اجتناب نکند و همچنین متخصصان کودکان باید بتواند مشکلات دهان و دندان کودکان را از همان سنین پایین شناسایی کند و برای برطرف کردن آن ها اقداماتی از جمله ارتودنسی را انجام دهد .

توجه داشته باشید که انتخاب دکتر مناسب برای درمان ها در سنین کودکی باید بسیار با دقت انتخاب شود چرا که پیشگیری از آسیب های دندان در کودکی  و شناسایی آن ها یکی از کارهای اصلی متخصص ارتودنسی در کودکان می باشد . دکتر فاطمه عبداللهی با داشتن مدک معتبر و سابق کاری کافی مناسب یکی از بهترین مختتصان ارتودنسی کودکان در گرگان می باشد که در گنبد هم به فعالیت می پردازند.

سن ارتودنسی در کودکان

براساس گفته متخصصان بهترین زمان برای آن کودکان را پیش متخصص برای معاینات ببرید در سن حدود 7 سالگی است که دندان شیری  می ریزند و دندان های دائمی جای آن ها را می گیرد در واقع در این سن هم دندان های شیری و هعم دندان های دائمی موجود می باشند و بهترین زمان مناسب برای شناسایی آسیب های دهان و دندان و فک می باشد . هدف از معاینه در این سن پیشگیری از بروز مشکلات در سنین بالاتر است .

در ادامه پس از شناسایی مشکلات دندان و برای انجام درمان ارتودنسی لازم است تا کودکان انجام درمان ارتودنسی را در سن 7 تا 11 سالگی انجام دهند چرا که در این بازه ی زمانی نتیجه ی مطلوب تری از درمان به دست می آید و در زمان کمتری این نتیجه به دست می آید .اما اگر در سنین بالاتری به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید ممکن است پروسه ارتودنسی طولانی تر شود و جهت اطلاح ناهنجاری های فک توصیه می وشد تا این عمل از سن 9 تا 14 سالگی انجام شود .

مزایای ارتودنسی در سن پایین

  1.  ارتودنسی در کودکی به رشد صحیح دندان های دائمی کمک می کند تا مرتب تر رشد کنند .
  2. آسیب هایی که ممکن است در آینده برای فرد به وجود آید را کاهش می دهد .
  3. در صورت داشتن دندان های ممرتب بعد از انجام ارتودنسی عمل بلع و جویدن در کودکان و همچنین تکلم آن ها راحت تر انجام می شود .
  4. این عمل دندان ها را هدایت می کند تا به انحراف نروند و در جای خود  رشد کنند در این حالت دیگر فشار به دندان های کناری وارد نمی شود.
  5. به زیباسازی صورت و دهان و دندان بسیار کمک می کند .
  6. طول درمان ارتودنسی در کودکی کمتر از بزرگسالی است .
  7. کمک می کند تا دندان هایی را که در خارج از لثه رشد کرده اند را به جای خودشان هدایت کند .
  8. و….

مشکلاتی که به وسیله ی ارتودنسی برطرف می شود :

  1. اگر کودک شما از دندان های اضافی رنج می برد
  2. وجود دندان هایی در خارج از لثه
  3. عقب بودن و جلو بودن فک و مشکلات دیگر فکی
  4. و ….

قیمت ارتودنسی در کودکان

رنج هزینه ی ارتودنسی در کودکان بسته به مشکلات آنان متفاوت است و نمی توان قیمت دقیقی بیان کرد مطمئنا اول لازم است تا کودک خود را پیش دندان پزشک ببرید تا بعد از شناسایی مشکلات و مشخص کردن درمان هزینه ی کلی را خدمت شما عرض کنند . اما در کل با توجه به آن که مدت زمان درمان ارتودنسی در کودکان نسبت به بزرگسالان کوتاه تر است احتمالا هزینه ی کمتری شامل می شود  اما اگر این مورد را پشت گوش خود بندازید و در زمان بزرگسالی بخواهید این عمل را انجام دهید مطمئنا هزینه بیشتری برای شما به همراه دارد .

حساسیت بعضی از کودکان به بریس ها

حساسیت به بریس ها یکی از مشکلاتی است که ممکن است در مدت زمان درمان ارتودنسی برای فرد به وجود آید . بریس های ارتودنسی از جنس نیکل می باشد که ممکن است بعضی از افراد به این فلز حساسیت نشان دهند ، در این حالت می توان از فلزات دیگر استفاده کرد . البته توجه داشته باشید که در هفته ی اول بریس ها ممکن است باعث قرکزی بیش از حد و تورم لثه ها شود که در این هنگام نباید آن را با حساسیت یا آلرژی اشتباه گرفت .

مراقبت های لازم در زمان ارتودنسی

  • در طول درمان لازم است تا هرچند وقت یک بار به متخصص مورد نظر مراجعه کنید تا از روند درمان مطمئن شود .
  • از خوردن بعضی از غذا ها و تنقلات مانند آدامس ها ، شکلات ،ساندویچ ، سوهان و …  خودداری شود .
  • لازم است تا در سه نوبت در شبانه روز با مسواکی نرم دندان های خود را شست و شو دهید و به بهداشت آن ها اهمیت دهید .
  • برای شست وشوی دهان خود می توانید از آب نمک استفاده کنید .
  •  از گاز زدن مواد غذایی سفت مانند ته دیگ ها و نان خشک ها پرهیز کنید .

متخصص ارتودنسی کودکان در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی کودکان در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات : ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی سرامیکی ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس : بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن : 09901429006
  • وبسایت : www.drabdolahi.com
  • ایمیل : dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.