دسته‌بندی نشده, مقالات

ارتودنسی دیمون در گرگان

ارتودنسی دیمون در گرگان : با پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای امروز روش های مختلفی برای درمان بیماری ها وجود دارد . بعضی از افراد ممکن است دندان های ناصافی داشته باشند که ممکن است غیر از نواقص زیبایی در فک آن ها هم مشکلاتی وجود داشته باشد که باعث سخت تر شدم هضم غذا برای این افراد شود . دندان ها در سلامتی و زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که اگر مشکلاتی برای دندان ها ایجاد شود به مرور زمان در پی آن ها مشکلاتی برای دیگر اعضای بدن به خصوص معده ممکن است ایجاد شود و حتی ممکن است در تکلم انسان نیز تاثیر گذار باشند .

ارتودنسی یکی از روش ها و راهکار ها برای درمان مشکلات دندان است که از گذشته تا به الان به شیوه های مختلفی از آن ها استفاده می کردند . ارتودنسی انواع مختلفی که از نمونه های آن می توان به لینگوال ، دیمون و … اشاره کرد .

 

ارتودنسی دیمون در گرگان

ارتودنسی دیمون در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی دیمون در گرگان ، ارتودنسی سرامیکی ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

 

ارتودنسی دیمون در گرگان

ارتودنسی دیمون چیست ؟

ارتودنسی دیمون یکی از جدید ترین روش های ارتودنسی است .

یکی از مشکلاتی که در ارتودنسی های قدیمی وجود دارد آن است که در هنگام غذا خوردن بعضی از مانده های غذا در کناره های آن ها گیر می کند و تمیز کردن آن به سختی انجام می شود . اما با پیشرفت مدل های ارتودنسی نمونه ای را ایجاد کردند تا این مشکل را نداشته باشند .

در روش های قدیمی تر براکت ها را با استفاده از کش های کوچک به هم متصل می کردند اما در این روش از براکت هایی استفاده می کنند که قابلیت باز و بسته شدن خودکار دارند و به حالت کشویی هستند و با استفاده از چفت و بست این براکت ها سیم ها را به آن ها متصل می کنند .

در این روش  به راحتی می توان اطراف سیم ها و براکت ها را تمیز کرد و در نتیجه بر خلاف روش های قدیمی تر دیگر میکروب ها و مواد غذایی در لا به لای سیم ها و براکت ها باقی نمی ماند .

یکی از قابلیت های بارز این روش آن است که دیگر نیاز به وقت گذاشتن برای اتصال سیم ها به هر براکت نیست در این روش با قابلیت خودکار باز و بسته شدن براکت ها به راحتی میتوان سیم ها را به آن ها اتصال داد .

در ضمن در نظر داشته باشید که این روش ارتودنسی باید حتما پیش متخصص خودش انجام شود تا بر اساس نا وارد بودن دکتر آن و اتصال نا مناسب سیم ها مشکلاتی برای انسان به وجود نیاید .

طول درمان ارتودنسی دیمون

در کل طول درمان به روش ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی معمولی کوتاه تر است و تقریبا میتوان طول درمان ارتودنسی دیمون را حدود شش تا بیست و چهار ماه در نظر گرفت .

باید دقت کنید که این تایم حدودی آن است و ممکن است برای هر بیمار با توجه به نوع و شدت مشکلات دندان هایش و یا نا هنجاری های آن مدت درمانش کوتاه تر یا بلند تر باشد

در این زیمنه حتی سن بیمار هم مورد توجه قرار دارد . باید در نظر داشته باشید که برای ناهنجاری های دندان هرچه از سنین کمتر شروع به درمان کنید برای شما راحت تر خواهد بود .

مزایای ارتودنسی دیمون در گرگان

  • افزایش سلامت و بهداشت دهان و دندان

همانطور که پیش تر گفتیم در روش ارتودنسی های معمولی ممکن است بعد از سرو غذا مقداری از باقی مانده های آن در اطراف سیم ها و براکت ها باقی بماند

که درنتیجه موجب تجمع باکتری ها و میکروب ها در اطراف آن ها میشود که برای سلامت دهان و دندان خطر ساز است اما در روش دیمون با توجه به قابلیت خودکار آن به راحتی میتوان این مشکل را برطرف کرد .

  • کاهش مدت زمان درمان

از دیگر قابلیت های این روش مدت زمان کوتاه تر آن هاست که بیمار میتواند با توجه به ناهنجاری که دارد در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه دلخواهش برسد .

  • کاهش تعداد دفعات مراجعه به دکتر در هنگام درمان

در زمان درمان به روش ارتودنسی لازم است تا بیمار هر چند یک بار برای اقدام های متفاوتی به متخصص مورد نظر خود مراجعه کند  اما با توجه به آن که ارتودنسی دیمون به تنظیمات کمتری نسبت به ارتودنسی های معمولی نیاز دارد به همین دلیل تعداد دفعات مراجعه به متخصص را کاهش داده و در وقت و زمان بیمار و همچنین دکتر متخصص صرفه جویی بیشتری می شود .

  • هزینه

همانطور که گفتیم ارتودنسی دیمون یکی از روش های جدید در زمینه دندان پزشکی می باشد که قابلیت های فراوانی را شامل می شوند به همین دلیل ممکن است هزینه آن نسبت به ارتودنسی معمولی کمی بالاتر باشد اما از آن جا که در کاهش تعداد دفعات مراجه تاثیر گذار است باعث می شوند که هزینه های کمتری در دفعات مرجعه شامل حال بیمار شود .

  • اصطکاک

در ارتودنسی های معمولی حلقه هایی از جنس الاستیک وجود دارند که باعث می شوند دندان ها و دهان با محدودیت بیشتر و سخت تر حرکت کنند اما در ارتودنسی دیمون چنین حلقه هایی وجود ندارد به همین دلیل حرکت دادن فک و آرواره از آزادی عمل بیشتری برخوردار است .

  • تجربه و نتیجه

براساس تجربیات کسانی که این روش را انجام داده اند و تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته شده است متوجه شدیم که  در این روش درد بسیار کمتری را نسبت به روش معمولی متحمل می شوند .

و طبق گفته های آنان از نتیجه ارتودنسی دیمون بسیار راضی تر بوده اند . سیستم ارتودنسی دیمون روش جدید براساس پیشرفت تکنولوژی بوده که باعث می شود تا صورت و لبخند فرد زیبا تر نشان داده شود .

 

ارتودنسی دیمون در گرگان

روش های مراقبت در ارتودنسی دیمون در گرگان

با توجه به آن که روش های تمیز کردن ارتودنسی دیمون نسبت به نوع معمولی آن ها راحت تر است و دفعات مراجه به پزشک را در این زمینه کاهش می دهد اما با این حال نباید از مراقبت های ان غافل شد .

و با توجه به گفته متخصصان که لازم است تا روزانه دندان ها 3 مرتبه مسواک شوند لازم است تا با استفاده از برس های مخصوص روزانه دندان ها را تمیز کرد

ضمن آن که نخ دندان نباید فراموش شود چرا که از اصلی ترین وسیله برای پاک سازی دهان و دندان به شمار می روند و بهتر است در مدت زمان تعیین شده به پزشک متخصص مرجعه کرد تا دندان ها را چکاپ کند و از سلامت آن ها و درمان درست آن ها اطمینان حاصل شود .

علاوه بر پاک سازی دهان و دندان لازم است تا در سرو وعده های غذایی خود نکاتی را رعایت کنیم و از خوردن هر غذایی پرهیز کنیم ، چرا که سرو بعضی ازخوراکی های سفت باعث می شود تا برای سیم ها و براکت ها مشکلاتی از نظیر کجچ شدگی آن ها و شکسته شدن آن ها به جود آید .

ارتودنسی دیمون در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی متخصص ارتودنسی در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی سرامیکی ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون در گرگان ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.