مقالات

ارتودنسی لینگوال در گرگان

ارتودنسی لینگوال در گرگان : برای خیلی از افراد دیده شدن سیم کشی های ارتودنسی بسیار آزار دهنده است به همین دلیل از درمان ناهنجاری های فک و دندان خود سر باز میزنند . ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی است که به کمک این افراد می آید . ارتودنسی لینگوال با ارتودنسی معمولی هیچ تفاوتی ندارد و تنها به جای روی دندان ها به پشت دندان چسبنده و فیکس می شوند . بنابر این اگر کسی شما را ببیند به سختی می تواند تشخیص دهد که شما ارتودنسی دارید .

مخفی بودن ارتودنسی یکی از مهم ترین مزیت های ارتودنسی لینگوال است اما معایب متعددی نیز دارد . در این روش تکلم تحت تاثیر قرار می گیرد و بهداشت دهان به سختی رعایت می شود . ارتودنسی لینگوال یک روش سخت برای ارتودنتیست ها خواهد بود و نیاز به مراجعه متعدد بیمار به مطب دارد.

ارتودنسی لینگوال در گرگان

ارتودنسی در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی لینگوال در گرگان ، ارتودنسی سرامیکی ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

ارتودنسی لینگوال چیست ؟

در واقع در ارتودنسی لینگوال ، براکت های ارتودنسی از پشت روی دندان چسبانده می شود و دید از جلو وجود ندارد ؛ این درمان برای افرادی خاص که در موقعیت های اجتماعی نمی خواهند براکت ها دیده شوند مورد استفاده است . بریس های لینگوال شبیه به بریس های سنتی می باشند با این تفاوت که محل قرارگیری بریس های لینگوال پشت دندان ها بوده و بریس های سنتی در سطح جلویی دندان ها نصب می شوند. یکی از مهمترین مزایای بریس های لینگوال برای بزرگسالان این است که آنها می توانند بدون اینکه توجه اطرافیان را جلب کنند به رفع مشکلات ارتودنسی دندان هایشان بپردازند.

ارتودنسی لینگوال باید توسط یک متخصص ماهر ارتودنسی انجام گیرد که قادر باشد براکت ها ، سیم ها و کش های ارتودنسی را در سطح پشتی دندان ها قرار دهد . با اینکه  بریس های سنتی و بریس های پشت دندانی عکس یکدیگر نصب می شوند ، اما فلزات و متعلقات هر دو یکی بوده و یک هدف را دنبال می کنند. محل قرارگیری بریس های لینگوال برای مردم بسیار جالب بوده و به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

ارتودنسی لینگوال در گرگان

تعرفه ارتودنسی لینگوال در گرگان

متاسفانه به طور دقیق و واضح نمی توان یک قیمت ثابت را برای ارتودنسی لینگوال در نظر گرفته و اعلام نمود چرا که اولا شرایط هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است و نوع ناهنجاری به طور مستقیم بر قیمت نهایی یک درمان اثر می گذارد. ثانیا هر متخصص ارتودنسی دارای ساختار قیمت گذاری خاصی است که ممکن است در مقایسه با پزشکی دیگر، روند متفاوتی داشته باشد.

قیمت ارتودنسی لینگوال می تواند به شدت متفاوت باشد و عوامل زیادی در این تعیین قیمت اثرگذارند. در حالت کلی بیماران باید از این موضوع مطلع باشند که ارتودنسی لینگوال هزینه بیشتری در مقایسه با ارتودنسی ثابت توسط براکت های فلزی دارد. بی تردید درمان ارتودنسی یک سرمایه گذاری بزرگ است که در تمام طول زندگی یک فرد اثرات مثبت خود را به رخ می کشد . برای بررسی تعرفه ارتودنسی لینگوال در گرگان می تواند به مطب دکتر عبدالهی مراجعه نمایید .

مزایای ارتودنسی لینگوال در گرگان

ارتودنسی لینگوال در گرگان مزایای زیادی دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

  1. بریس ها مخفی هستند بنابراین دیگران متوجه نمی‌شوند که شما تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته‌اید .
  2. برای همه انواع درمان‌ها مناسب است .
  3. به آسانی قابل استفاده هستند .
  4. مؤثر بوده و نتایج حاصله از استفاده از آنها سریع‌تر از بریس‌های الاینر قابل مشاهده است .
  5. به رشد صاف و مستقیم دندان‌ها کمک کرده و فشار مداومی بر دندان‌ها وارد می‌کنند .

تفاوت ارتودنسی معمولی با لینگوال در چیست ؟

بریس های زبانی یا لینگوال دقیقا شبیه به ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی معمولی هستند اما با یک تفاوت بسیار شاخص. ما بریس های معمولی را به سطح جلوی دندان ها متصل میکنیم. یعنی به راحتی دیده میشوند. اما ابتکار عمل در ارتودنسی لینگوال به این صورت است که بریس ها دیگر قابل مشاهده نیستند.

 

ارتودنسی لینگوال در گرگان

مراقبت از ارتودنسی لینگوال

همانند هر گونه دیگری از ارتودنسی ، بهداشت بالای دهان و دندان برای اطمینان از اینکه پوسیدگی دندان و التهاب لثه در ارتودنسی لینگوال در گرگان اتفاق نمی افتد ، لازم است . بهداشت دهان و دندان مناسب شامل این موارد است :

  1. مسواک زدن دو بار در روز و هر بار حداقل دو دقیقه
  2. استفاده از مسواکی منحنی شکل نرم برای تمیز کردن  لثه ها و دندان
  3. استفاده از نخ دندان به صورت روزانه یا استفاده از مسواک میان دندانی (در صورت وجود فاصله بین دندان ها) برای از میان بردن باکتری ها و باقی مانده غذاها میان دندان
  4. استفاده از دستگاه هایی که با فشار آب را به داخل دهان می فرستند تا باقی مانده غذا از میان براکت ها و دندان ها بیرون بیاید.
  5. شستن دهان با دهانشویه فلوراید برای افزایش مقاوت دندان ها

ارتودنسی لینگوال در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی متخصص ارتودنسی در گرگان

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی لینگوال در گرگان ، ارتودنسی سرامیکی ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن: 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.