مقالات

ارتودنسی لینگوال در گنبد

ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی است که به نوعی ارتودنسی پنهان محسوب می شود و برای افرادی مناسب است که تمایلی ندارند بریس هایی که بر روی دندان هایشان نصب می شود دیده شود . به دلیل این که بریس های لینگوال در پشت دندان ها نصب می شود به آن ها ارتودنسی داخل دهانی نیز گفته می شود . بریس های لینگوال شبیه به بریس های سنتی می باشند با این تفاوت که محل قرار گیری بریس های لینگوال پشت دندان ها بوده و بریس های سنتی در سطح جلویی دندان ها نصب می شوند . انجام ارتودنسی لینگوال به دلیل سختی در دسترسی به آن ها در دهان باید توسط یک متخصص ارتودنسی با تجربه انجام شود . شما می توانید برای انجام ارتودنسی لینگوال در گنبد به مطب دکتر فاطمه عبدالهی متخصص ارتودنسی در گنبد مراجعه نمایید .

هدف از نوشتن این مقاله آشنا کردن شما با ارتودنسی لینگوال و بررسی مزایا و معایب این روش از ارتودنسی می باشد پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید .

ارتودنسی لینگوال در گنبد

متخصص ارتودنسی در گنبد

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی لینگوال در گنبد

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی لینگوال ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – بین عدالت 74 و 76 – ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن تماس منشی : 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل: dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

ارتودنسی لینگوال چیست ؟

ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی است که مانند ارتودنسی نامرئی در بزرگسالان بسیار محبوب است . اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید دندان های مرتب و صافی داشته باشید اما با ظاهر سیم ها و براکت های ارتودنسی مشکل دارید ارتودنسی لینگوال گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌ شود . ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس در پشت دندان ها قرار می گیرد . براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات براکت داخلی نیز نامیده می شوند . دکتر فاطمه عبدالهی متخصص ارتودنسی در گنبد است که شما میتوانید برای انجام ارتودنسی لینگوال در گنبد به ایشان مراجعه کنید .

ارتودنسی لینگوال در گنبد

ارتودنسی لینگوال نیز مانند ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک و … یکی از روش های ارتودنسی است با این تفاوت که دستگاه ارتودنسی یا بریس ها بر روی دندان ها قرار نمیگیرد و در پشت دندان جایگذاری می شود . این روش ارتودنسی برای کسانی که با ظاهر براکت ها و سیم کشی ارتودنسی کنار نمی آیند بسیار مناسب است . ارتودنسی لینگوال می‌تواند برای کسانی که مشکلات دندانی کمتری دارند، مناسب باشد . در واقع در ارتودنسی لینگوال خبری از سیم و بریس‌ های فلزی روی دندان نیست . البته تشخیص این که کدام نوع ارتودنسی مناسب شماست بر عهده متخصص ارتودنسی شماست . دکتر فاطمه عبدالهی متخصص ارتودنسی در گنبد است که شما میتوانید برای انجام ارتودنسی لینگوال در گنبد به ایشان مراجعه کنید .

مزایای ارتودنسی لینگوال در گنبد

کاهش دفعات مراجعه بیمار و زیباتر بودن ظاهر هنگام ارتودنسی و هم چنین غیر قابل دید بودن لکه هایی که در اثر براکت بر دندان باقی می ماند از مهم ‌ترین فواید ارتودنسی لینگوال است . در واقع پیدا نبودن سیم ‌ها و بریس‌ ها یکی از بزرگترین ویژگی ‌های ارتودنسی لینگوال است . شما برای انجام ارتودنسی لینگوال در گنبد می توانید به دکتر فاطمه عبدالهی مراجعه کنید .

معایب ارتودنسی لینگوال در گنبد

  1. مهم‌ترین اشکال براکت پشت دندانی ، دشوار بودن دسترسی به آن است . در هر جلسه ، متخصص ارتودنسی باید زمان بیشتری برای تنظیم براکت صرف نماید . با این حال در برخی سیستم‌ های براکت پشت دندانی طراحی به گونه ‌ای است که مدت زمان نیاز به تنظیم براکت کوتاه ‌تر می ‌شود .
  2. اشکال دیگر براکت پشت دندانی این است که عادت کردن به آن دشوار تر است و مدتی طول می‌کشد تا بیمار بتواند راحت با آن صحبت کند و غذا بخورد .
  3. به دلیل اینکه این نوع بریس به صورت سفارشی و در آزمایشگاه ساخته می شوند، نسبت به انواع دیگر بریس از قیمت بالایی برخودارند .

مراحل انجام ارتودنسی لینگوال

  1. ویزیت و معاینه‌ی بیمار
  2. قالب ‌گیری از دندان ‌ها و فرستادن آن به لابراتور
  3. نصب براکت ها پس از آماده سازی در آزمایشگاه
  4. در بیشتر موارد ، پس از اتمام درمان ، نگهدارنده در اختیار بیمار قرار می ‌گیرد تا نتیجه ‌ی بدست آمده ، حفظ شود .

معمولا انجام این مراحل و مدت زمان درمان ارتودنسی لینگوال در گنبد ، 18 تا 36 ماه طول می‌ کشد .

مراقبت‌ های پس از ارتودنسی لینگوال

مانند سایر روش ‌ها ، پس از انجام ارتودنسی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ‌های لثه و یا پوسیدگی دندان باید بهداشت دهان و دندان را در طول مدت درمان ارتودنسی لینگوال رعایت کنید . موارد زیر از مهم ترین نکات در مراقبت های پس از ارتودنسی لینگوال است :

  • مسواک زدن به صورت منظم پس از هر وعده غذایی
  • استفاده از مسواک ‌های مخصوص ارتودنسی لینگوال
  • استفاده از نخ دندان برای از بین بردن باقی ماننده مواد غذایی پس از صرف هر وعده
  • استفاده از وسیله آب پاشی دهان برای بیرون راندن ذرات غذای گیر کرده در اطرف براکت ‌ها و دندان ‌ها
  • استفاده از دهانشویه ‌های فلوراید دار برای تقویت دندان ‌ها
  • پاکسازی تخصصی دندان ‌ها هر ۶ ماه یک بار توسط متخصص ارتودنسی خود

تعرفه ارتودنسی لینگوال

قیمت ارتودنسی لینگوال نیز مانند سایر روش ‌های ارتودنسی ، متناسب با عوامل مختلفی تعیین می ‌شود . سن بیمار ، نوع ناهنجاری و میزان مشکلات در دندان‌ ها از مهم‌ ترین مواردی است که در قیمت ارتودنسی لینگوال تاثیر می‌ گذارد . قیمت ارتودنسی لینگوال کمی با قیمت ارتودنسی فلزی و سرامیکی متفاوت است . اما به این دلیل که برای نصب بریس لینگوال از ابزار و تکنولوژی خاصی استفاده می ‌شود ، هزینه ارتودنسی لینگوال کمی بیشتر از سایر روش‌ هاست . دکتر فاطمه عبدالهی متخصص ارتودنسی در گنبد با بهترین متریال و مناسب ترین قیمت ارتودنسی لینگوال را انجام می دهند .

متخصص ارتودنسی لینگوال در گنبد

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی لینگوال در گنبد

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی لینگوال ، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

  • آدرس: بلوار نهارخوران – بین عدالت 74 و 76 – ساختمان پارک رویال – طبقه اول
  • تلفن تماس منشی : 09901429006
  • وبسایت: www.drabdolahi.com
  • ایمیل: dr.f.abdollahi@gmail.com
  • اینستاگرام : dr.f.abdollahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.