مقالات

مدت زمان سیم کشی دندان

مدت زمان سیم کشی دندان

شاید خیلی از افرادی که قصد انجام ارتودنسی دارند با توجه به آن که فکر می کنند درمان ارتودنسی و سیم کشی درمانی طولانی مدت است پشیمان می شوند اما در حقیقت باید بیان کنیم تا زمانی که دکتر ارتودنسی متخصص شما را معاینه نکند نمی توان درباره مدت زمان سیم کشی دندان های شما چیزی بیان کرد . در واقع مدت زمان سیم کشی دندان ها و ارتودنسی به عواملی بستگی دارد که در ادامه همین مطلب ما این عوامل موثر را بیان می کنیم . پس اگر قصد انجام ارتودنسی دارید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . پیشنهاد می کنم مطالب دیگر ما را بخوانید  و با بهترین دکتر ارتودنسی خوب در گرگان که دکتر عبداللهی ارتودنسی (بهترین متخصص ارتودنسی در گرگان)  است آشنا شوید .

ارتودنسی یکی از روش هایی است که این روز ها بسیار پر طرفدار شده اند اما مسئله ای که وجود دارد این است که حتما پیش یک دکتر متخصص ارتودنسی بروید .

مدت زمان سیم کشی دندان

دکتر فاطمه عبداللهی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

دندان پزشک متخصص ارتودنسی در گنبد و گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی دیمون ،

ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 – ساختمان پارک رویال – طبقه اول

تلفن: 09901429006
وبسایت: www.drabdolahi.com
ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
اینستاگرام : dr.f.abdollahi

عوامل موثر در مدت زمان سیم کشی دندان

1. معاینه پزشک

در ابتدا لازم است ارتودنتیست و یا متخصص ارتودنسی معاینات اولیه را انجام دهد و سپس بهترین روش را برای درمان مشکل بیمار انتخاب کند . در مواردی وجود دارد که بیمار علاوه بر داشتن مشکلات در دندان در ناحیه فک و صورت خود هم مشکلاتی دارد که در این حالت دکتر باید هر دو مشکل را درمان کند که نیاز به مدت زمان بیشتری برای سیم کشی دندان می باشد .

2. سن بیمار در سیم کشی دندان

مورد بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد سن بیمار است ، در رابطه با این موضوع باید بیان کنیم که ارتودنسی در کودکان راحت تر انجام می شود چرا که کودکان سنین 7 تا 10 سال در حال رشد هستند و این سن را می توان بهترین سن برای ارتودنسی دانست اما هر اندازه که فرد بزرگ تر می شود شرایط برای ارتودنسی سخت تر می شود که در این حالت مدت زمان سیم کشی دندان ها بیشتر می شود چرا که دندان ها مقاوم تر شده اند و سخت تر جا به جا می شوند .

سن بیمار در سیم کشی دندان

3. نوع بریس سیم کشی دندان

سیم کشی دندان ها هم می تواند به صورت فلزی باشد و هم می تواند به صورت سرامیکی باشد . در این جا می توان بیان کرد که نوع و جنس دندان ها بر طول مدت زمان سیم کشی دندان موثر است . در حقیقت شما نمی توانید خود نوع سیم کشی را انتخاب کنید بلکه خود متخصص ارتودنسی با توجه به ناهنجاری که دندان های شما دارد مناسب ترین سیم کشی را انتخاب می کند و ارتودنتیست لازم است با توجه به کیفیت درمان و نوع ناهنجاری بیمار مناسب ترین سیم کشی را انتخاب کند .

4.میزان ناهنجاری بیمار

در رابطه با مدت زمان سیم کشی لازم است بیان کنیم که باید میزان ناهنجاری که بیمار دارد بررسی شود ، در حقیقت برای عوامل مختلفی از سیم کشی دندان ها استفاده می شود که از جمله از این عوامل می توان به فاصله بین دندان ها ، وجود دندان کج  و … نیز اشاره کرد بنا بر معالجه  ، پزشک تشخیص می دهد که چه مدت لازم است تا شما از ارتودنسی نیز استفاده کنید . البته این امری طبیعی است که هر اندازه میزان  ناهنجاری بیشتر باشد مدت زمان بیشتری برای درمان لازم است .

5. میزان سلامت دندان ها

مسئله ای دیگر که بر طول درمان سیم کشی دندان ها موثر است ، میزان سلامت دندان ها می باشد ، در حقیقت برای انجام ارتودنسی لازم است تا دندان ها سالم باشند ، به عنوان مثال اگر دندان شما پوسیدگی دارد لازم است تا این پوسیدگی برطرف شود و پس از ان به سراغ انجام عمل ارتودنسی و سیم کشی  دندان رفت .

میزان سلامت دندان ها

6. میزان مراقبت بیمار در دوره درمان سیم کشی

یکی از نکات مهمی که ارتباط مستقیمی با مدت زمان ارتودنسی دارد میزان مراقبت بیمار می باشد ،در طول درمان ارتودنسی نکات مهمی وجود دارد که بیمار باید رعایت کند و در غیر این صورت ممکن است کاری کند که به اشتباه به سیم کشی دندان ها آسیب بزند و طول درمان را برای شما طولانی تر کند . از جمله از این نکات مهم در مراقبت می توان به استفاده از نخ دندان ، مراقبت از سلامت دندان ها ، استفاده از مسواک مخصوص ارتودنسی و .. نیز اشاره کرد .

7. همراهی بیمار با پزشک و بلعکس

نکته بعدی که اهمیت دارد میزان همکاری بیمار با پزشک  و یا میزان همراهی و پشتکار دکتر ارتودنتیست می باشد . در حقیقت برخی از دکتر ها و یا بیماران هستند که به دلیل مسائل شخصی به موقع در مطب حاضر نمی شوند و بدین تدریج هی معاینات دندان و سیم کشی را عقب می اندازند و باعث می شوند طول دوره درمان طولانی تر شود .

متخصص سیم کشی دندان در گرگان

دکتر فاطمه عبداللهی

متخصص ارتودنسی در گرگان و گنبد

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
تسلط به تکنیک های روز دنیا
خدمات: ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی همراه با جراحی فک و ناهنجاری های دهان و دندان

آدرس: بلوار نهارخوران – مابین عدالت 74 و 76 -ساختمان پارک رویال – طبقه اول
تلفن: 09901429006
وبسایت: www.drabdolahi.com
ایمیل:dr.f.abdollahi@gmail.com
اینستاگرام : dr.f.abdollahi

متخصص سیم کشی دندان در گرگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.